
„Coaching to odblokowanie
potencjału człowieka w celu
maksymalizowania jego dokonań.
Nie polega na tym, by uczyć kogoś,
ale by pomóc mu się uczyć.”
Timothy Gallwey
Coaching menedżerski to cykl spotkań rozwijających kompetencje menedżera w samodzielnie określonych obszarach.
Klient coachingu poznaje i uczy się wykorzystywać mechanizmy, rzutujące na jego osobistą efektywność, a także relacje z współpracownikami i klientami.
Przykładowe tematy coachingu menedżerskiego:
- przywództwo
- planowanie strategiczne
- budowanie zespołu
- kompetencje komunikacjne
- wystąpienia publiczne
- równowaga życiowa
- stres i odporność psychiczna.
Statystycznie proces coachingowy obejmuje ok. 5 – 9 spotkań, w odstępach ok. 2 – 4 tygodni.
Czas trwania jednej sesji 60-90 minut.
Badania:
Według badań firmy A Better Perspective™, zrealizowanych w 2009 roku na reprezentatywnej grupie składającej się 339 osób, które skorzystały, z coachingu lub/i były jego zleceniodawcami dla innych…
główne korzyści z coachingu dla osoby to:
1. poprawa w wydajności osobistej i realizacji celów (84%)
2. podniesienie otwartości na rozwój osobisty i uczenie się (60%)
3. pomoc w znalezieniu rozwiązania dla poszczególnych sytuacji zawodowych (58%)
4. wzmocnienie poczucia odpowiedzialności (52%)
5. rozwój samoświadomości (42%)
6. wzmocnienie pożądanych umiejętności i zachowań (38%)
7. lepsze rozumienie roli i celów (37%)
8. korekta zachowań i wyjaśnienie trudności (33%)
Zwrot z inwestycji w coaching:
1. 86% firm, które dokonały analizy wyników, deklaruje przynajmniej zwrot z inwestycji,
2. prawie co piąta firma osiągnęła 50-krotny zwrot z inwestycji,
3. średnio firmy zanotowały 7-krotny zwrot z inwestycji.
86% firm, które dokonały analizy wyników, deklaruje przynajmniejzwrot z inwestycji, prawie co piąta firma osiągnęła 50-krotny zwrot z inwestycji, średnio firmy zanotowały 7-krotny zwrot z inwestycji.(źródło: badanie Pricewaterhouse Coopers wykonane na zlecenie International Coach Federation, 2009)
źródło: badanie PricewaterhouseCoopers wykonane na zlecenie International Coach Federation, ICF Global Coaching Client Study Executive Summary, 2009
605 687 666