Superwizja menedżerska to proces wsparcia i rozwoju menedżerów oraz liderów w organizacji. Polega na regularnych spotkaniach między menedżerem a superwizorem, który może być wyższym menedżerem, coachem, lub zewnętrznym konsultantem.
Kiedy wybrać superwizję menedżerską?
- Gdy menedżer jest gotowy na wnikliwe przyjrzenie się swojemu działaniu i interesuje go zarówno uczenie się refleksyjne (na podstawie analizy własnych działań i ich skuteczności), jak i wzmocnienie w postaci uzupełnienia luk kompetencyjnych.
Główne cele superwizji menedżerskiej to:
-
Rozwój kompetencji. Pomoc menedżerom w rozwijaniu umiejętności zarządzania, takich jak przywództwo, komunikacja, rozwiązywanie problemów, podejmowanie decyzji, i delegowanie obowiązków.
-
Wsparcie w trudnych sytuacjach. Superwizja menedżerska umożliwia omówienie trudności, z jakimi menedżer się spotyka w pracy, oraz poszukiwanie skutecznych strategii ich rozwiązania.
-
Refleksja i samorozwój. Poprzez dialog z superwizorem, menedżer może analizować swoje działania, identyfikować swoje mocne strony i obszary do poprawy oraz planować działania rozwojowe.
-
Zwiększenie efektywności. Poprzez regularne wsparcie i feedback, superwizja menedżerska może pomóc menedżerom w osiąganiu lepszych wyników w swojej pracy oraz w efektywnym zarządzaniu zespołem.
Efekty superwizji menedżerskiej mogą być różnorodne, w zależności od potrzeb organizacji i jednostek. Mogą to być na przykład:
- Zwiększenie zaangażowania pracowników poprzez lepsze zarządzanie zespołem.
- Poprawa efektywności i wydajności pracy.
- Zmniejszenie konfliktów w zespole poprzez wzrost umiejętności komunikacji menedżera.
- Wzrost motywacji i satysfakcji z pracy członków zespołu.
- Zwiększenie umiejętności menedżerskich w obszarach takich jak delegowanie zadań, zarządzanie czasem, czy motywowanie pracowników.
PROCES SUPERWIZJI:
- Proces zaczyna dwu lub trójstrony kontrakt powstały w wyniku badania potrzeb Klienta lub/i organizacji.
- Kolejny etap to ustalenie celów superwizji i ich mierników.
- Po nich następuje seria spotkań z Klientem.
Statystycznie proces obejmuje ok. 4 – 9 spotkań, w odstępach ustalanych wspólnie z Klientem.
Czas trwania jednej sesji 75 minut. - Każdy proces kończy się weryfikacją efektów i stworzeniem dalszego planu rozwojowego.
Zadzwoń – 605 687 666
lub wyślij maila na adres [email protected]
CENNIK
1 sesja – 460 zł
Pakiet 4 sesji – 1680 zł
Pakiet 7 sesji – 2660 zł
Prowadzi – Dorota Nawrotek, akredytowana coach IC (od 2013 roku przeprowadziła ponad 1000 godzin coachingów), konsultantka w badania przywództwa (ILM72) i odporności psychicznej (MTQ), trenerka kompetencji menedżerskich, certyfikowana trenerka zarządzania zmianą, menedżerka i przedsiębiorczyni z ponad 15-letnim doświadczeniem praktycznym w obszarach handlu, hotelarstwa, edukacji. Wykładowczyni akademicka w obszarze kompetencji menedżerskich, komunikacji i coachingu. Autorka programów studiów podyplomowych w zakresie coachingu i przywództwa.